niedziela, 22 maja 2016

O czym marzy mama. Oto scenariusz przedstawienia dla dzieci z okazji Dnia Matki.



              O czym marzy mama


W przedstawieniu bierze udział słonko, biedronka, pszczółka, motyl, Wiosna oraz dzieci.
(Wszystkie dzieci kolejno wchodzą na środek sceny i po przedstawieniu swojej roli ustawiają się w półkolu.)
Dziecko 1: Dziś 26 maja, niecodzienne święto.
                  Każde dziecko o tym dniu doskonale pamięta
                  i tak bardzo się stara, by dla swojej mamy, 
                  chociaż odrobinę przyjemności sprawić.
Dziecko2:  O czym marzy mama, czego bardzo pragnie?
                   Co dla niej uczynić, by żyła wygodniej?
                   Co jej kupić, co przynieść?
                   Tego nie wiem sama.   
                   Najważniejsze, by była szczęśliwa dziś mama.
Dziecko 3:  Moja mama nie lubi deszczu i chłodu.
                    Hejże słonko! Daj mi dla mamy
                    kilka złotych promieni,
                   niech się jej troska w radosny uśmiech przemieni. 
Słonko:       Mam ja promyków przy sobie tysiące,
                    przecież jestem ogromnym słońcem.
                   Rozrzucę po polach i lasach, ulicach i skwerach,
                   niech każde dziecko, ile chce, promyków nazbiera.
Dziecko 4:  Mam dla mamy promyczek,
                 mam serduszko czerwone i wiele życzeń.
                    Jeszcze kwiatka dołożę do tego.
                    kocham cię mamo, w dniu święta twego!
Dziecko5:   My dla mamy dzisiaj mamy pociąg długi.
                    Zapraszamy nasze mamy do podróży!
                  - Gdzie jedziemy?
Dziecko 6: Najpierw w góry. Tam zerwiemy na łące kwiatki.
                   Białe kwiatki na Dzień Matki.
(Dzieci ustawiają się jedno za drugim w pociąg, powoli poruszając po scenie. Na chwilę pociąg się zatrzymuje).
Dziecko 7: Jedzie pociąg, pociąg długi. Jest gotowy do podróży.
                  Wsiadaj mamo z nami wraz, pojedziemy w wielki świat.
( dziecko 7 zajmuje miejsce na końcu).
Dziecko 8: Popatrz mamo za okno, jakie piękne kwiatki rosną!
                  Niech się pociąg nasz zatrzyma!
 ( Pociąg się zatrzymuje.  Na scenę wchodzi biedronka, dziecko 8 zwraca się do niej).
                  - Kim jesteś? Czemu taka smutna twoja mina?
Biedronka:  Jestem biedronką ogrodniczką,
                     mieszkam na tej łące.
                    Gdybyś zerwał tego kwiatka,
                     smutno byłoby biedronce.
                    To szarotka, okaz rzadki, nie zrywamy jej.
                    Nawet gdy jest Święto Matki, taki wielki dzień.
(Zjawia się pszczółka.)
Pszczółka:   Na drugiej łące stokrotek tysiące.
                   Są piękne i ciepłe, jak złote słońce.
Dziecko 9: Przepraszamy cię biedronko i szarotkę zostawiamy,
                  a mamusi naszej drogiej, pioseneczkę zaśpiewamy.
(Na scenę wbiega motyl.)
Motyl:         Poczekajcie jeszcze chwilę, nie odjeżdżajcie!
                    Wiemy o czym marzą mamy!
                    My motyle zatańczymy razem z kwiatami.
Dziecko 10: Niech tańczą motyle na zielonej łące
                    z białymi kwiatkami i ze złotym słońcem,
                    a chmurki niebieskie niech skropią im czoło,
                    my też podskakujmy i kręćmy się wkoło.
(Dzieci wykonują prosty układ taneczny wybrany przez nauczyciela, następnie ustawiają się w półkolu. Z boku sceny wchodzi dziecko 11).
Dziecko 11: A ja nie chcę jechać pociągiem,
                     nie chcę lecieć samolotem.
                     Ja chcę z mamą na piechotę,
                     pójść do parku, do cukierni.
                     Myślałaś o tym w snach?
                     Dzisiaj lody stawiam ja!
Dziecko 12:  Dzień radośnie się zaczyna!
                     Ja zabieram mamę do kina,
                     na najweselszą komedię dla dzieci i mam.
                    Też za bilety zapłacę ja sam.
( Na tle spokojnej muzyki pojawia się wiosna).
Wiosna:        Czy to przedszkolaki, czy to pierwsza klasa,
                     jestem Wiosna i gościnnie na łąkę zapraszam.
                     Niechaj każde dziecko zerwie
                     śliczne białe kwiatki
                     dla swojej mamusi w tym Dniu Święta Matki!
(Dzieci z kosza biorą polne kwiatki i wręczają je swoim matkom).


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz