piątek, 27 marca 2015

Misio Amelki



 Wesoła bajka dla dzieci.

Misio Amelki jest bardzo samotny,
choć leżą obok dwa koty.
Koty zwinięte w kulki mruczanki śpiewają,
w pobliżu piłka, wiszą dwie skakanki.
Lalka Fela tylko w lustrze się przegląda.
- Z kim się mogę bawić?
Misio uważnie po pokoju się rozgląda.
- O! Okno otwarte! Wyjdę po cichutku,
 by nie zbudzić śpiących Mruczków.
Zjechał po łodydze dużego kwiatka
i już na zielonej trawie figle płata.
Dojrzał misia Cyryl, pies kudłaty:
- Policz misiu moje łaty!
Powinno być pięć, a ja ciągle widzę cztery.
Misio liczy łatki: jedna, druga, trzecia ,czwarta.
- Tyle piesku, więcej nie masz!
Ale Cyryl bez wytchnienia:
- Szukaj, szukaj, niemożliwe!
- Więcej łatek ja nie widzę!
Ciągle biegasz do lasu , nad rzeczkę,
może tam zgubiłeś swą łateczkę.
- Czy pomożesz mi poszukać?
I tak misio razem z pieskiem,
idą dróżką, uważnie się rozglądając.
Trawka, kwiatek, krzaczek, wszędzie łatki szukają.
- Piesku, nogi już mnie bolą, odpocznijmy chwilę.
Usiadł miś na trawie, obok Cyryl sapie.
Pies położył ogon na misiowej łapie.
- Mam! Łatkę piątą widzę i oczom nie wierzę!
- Znalazłeś? A więc zgubiłem ją na spacerze!
 Czworonogi w swej radości płonie.
- Patrz Cyrylu, piątą łatkę masz na swym ogonie!
Pies z wdzięcznością liże misia.
-Dzięki tobie wszystkie łatki widzę!
 A teraz do domu wracajmy, dość przygód na dzisiaj.
Amelka wróciła z przedszkola, misia mocno tuli.
- Tak długo się nudziłeś i na mnie czekałeś!
Ale czemu masz brudne łapki i mokre ubranie?

2 komentarze:

  1. Świetny wierszyk!!! A misio bajeczny :) Sama bym takiego chciała do przytulania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jest co przytulić! Misio jest dość duży i mięciutki, jak mówi mój wnuczek. Dziękuję za ciepły komentarz.

      Usuń